Mediabureaus nemen onnodig risico’s

Veel marketing- en webbureaus komen door wensen van hun opdrachtgevers met één been in de hostingmarkt te staan. Maar ‘schoenmaker blijf bij je leest’ is niet voor niets een spreekwoord dat de eeuwen heeft getrotseerd. Voor niet-gespecialiseerde bedrijven levert hosting grote risico’s op. En als hierdoor de website van de opdrachtgever slecht presteert, dreigen de bureaus hun klanten te verliezen die ze nu juist van dienst wilden zijn.

Marketing- en webbureaus komen steeds vaker bij ons om te vragen of we in een samenwerking hun klanten kunnen bedienen.
mediabureaus-onnodige-risicos-blog

Onnodige risico’s

Waar lopen mediabureaus tegenaan als ze zelf hosting voor klanten verzorgen?

Technische problemen

Vaak lukt het prima om een hostingomgeving op te zetten en hier de benodigde onderdelen in te plaatsen. Maar zodra de webomgeving complexer wordt, het verkeer drastisch toeneemt of er heel specifieke applicaties worden gehost, ontstaan er performance-, beveiligings- en capaciteitsrisico’s waar het marketingbureau geen controle meer over heeft.

Niet ingericht op ondersteuning

Als een webomgeving hapert, of als er specifieke vragen zijn, dan bellen klanten ook gewoon na sluitingstijd. Hierop is een marketingbureau niet ingericht en het is ook niet wenselijk dit te gaan doen.

Reputatieschade

Wanneer hosting niet goed genoeg presteert, wordt de dienst van het marketingbureau ook minder gewaardeerd. Bij zwaardere hostingoplossingen, waarbij de webomgeving cruciaal is, loopt het bureau zelfs kans op reputatieschade.

Samenwerken

Samenwerking met een betrouwbare webhostingpartij lost deze problemen op en biedt meer voordelen:

Klantenbinding

Voor de klant is het fijner als er een echte hostingspecialist betrokken is met wie hij technisch ingewikkelde uitdagingen kan bespreken. Marketingbureaus ervaren dat vaak als een bedreiging, omdat ze bang zijn dat de klant direct zaken gaat doen met de hostingpartij. Bij goed samenwerkingscontract is deze angst niet nodig en ontstaat er juist een nog veel sterkere klantenbinding.

Functionaliteit en techniek optimaal op elkaar afgestemd

De functionaliteit van een website moet ondersteund worden met de best passende techniek. Op het moment dat u in de techniek duikt, verliest u dikwijls de functionaliteit en andersom. [clickToTweet tweet=”De beste oplossingen ontstaan wanneer u de beste marketeers met de beste techneuten laat sparren.” quote=”De beste oplossingen ontstaan wanneer u de allerbeste marketeers met de allerbeste techneuten laat sparren.”][/clickToTweet]

Beide disciplines houden elkaar scherp

Een goede webhoster kijkt naar veel meer zaken dan alleen het technische platform. Hierdoor ontstaat een mooie wisselwerking tussen enerzijds het opleveren van zeer betrouwbare, veilige en goed presterende techniek en anderzijds functionaliteit die snel, goed vindbaar en gebruikersvriendelijk is en geweldig converteert. Beide disciplines zullen elkaar continu scherp houden en zorgen dat oplossingen steeds beter worden.

Meer tijd voor uw primaire diensten

Technische vragen en uitdagingen kosten veel tijd om uit te zoeken. Gebruikmaken van de kennis van een specialist bespaart veel kostbare tijd, die u gebruiken om de klanten te bedienen met uw primaire diensten. Hierdoor kunt u als bureau harder groeien. Bovendien lost de specialist het probleem ongetwijfeld sneller en beter op.

Praat dus eens met een partij die een mooi verdienmodel heeft én ervoor kan zorgen dat de risico’s gedekt zijn. U slaapt beter, hebt meer tevreden klanten en houdt er ook nog een leuk bedrag aan over.

Samenwerken met Internedservices

Wilt u vrijblijvend met Internedservices een keer sparren over een eventuele samenwerking? Vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen dan contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.