People on the move: altijd bereikbaar, altijd online

De beste ideeën ontstaan vaak op onverwachte momenten. U wilt uw enthousiasme vasthouden, direct een aantekening kunnen maken in een document waar u misschien al dagen aan werkt of een schets delen met één van uw klanten. Herkenbaar? Voor veel ondernemers is dit aan de orde van de dag. Dankzij de cloud kunnen zij bij de juiste data, dossiers en applicaties, via hun eigen online werkplek.

deskhub-people-on-the-move-blog

Werken onderweg

Als ondernemer bent u veel onderweg. Logisch dus dat uw werk met u meereist: van huis naar kantoor, in de trein of in de file, naar een locatie van één van uw klanten en tot slot weer terug naar huis. Op ieder moment van de dag wilt u vanaf ieder device op een veilige manier toegang tot uw programma’s en bestanden.

Door uw werkplek onder te brengen in de cloud krijgt u toegang tot e-mail, programma’s, data en eigen applicaties. Zolang er een internetverbinding is, kunt u bij uw eigen werkomgeving. Hiermee wordt de reactiesnelheid, juist voor diegenen die veel onderweg zijn, vele malen hoger. Zo biedt u niet alleen de gewenste service aan uw klanten, u blijft ook de concurrentie voor en wordt koploper in uw vakgebied.

Door uw werkplek onder te brengen in de cloud krijgt u toegang tot e-mail, programma’s, data en eigen applicaties.Click To Tweet

Altijd en overal bij uw gegevens

Koploper zijn is iets anders dan koploper blijven. Iedere ondernemer moet met zijn tijd mee gaan en blijven streven naar meer verbetering van de bedrijfsprocessen, meer efficiëntie of nieuwe technieken die de organisatie vooruit helpen. Reden te meer om ook de bestaande IT-infrastructuur onder de loep te nemen en een overstap naar “werken in de cloud” te overwegen.

Wij spraken Edwin Hanselman en Jan Pater van de Hanselman Groep. De  schade-experts werken al geruime tijd vanuit de cloud. Jan Pater: “Veel van onze dienstverlening speelt zich buiten in het veld af. Bij beschadigde gebouwen moeten bijvoorbeeld heel veel foto’s worden genomen. Dat kan met je iPad maar het moet wel geüpload worden naar de bestaande dossiers. Als die zich in de cloud bevinden kun je er á la minute bij. Ook de bewoner van wie een woning wordt opgenomen heeft dan toegang tot zijn eigen dossier. Hier versla je echt de concurrentie mee”.

De snelle en flexibele onderneming

Net als vele succesvolle ondernemers hecht Hanselman Groep veel waarde aan snelheid binnen de organisatie. Edwin Hanselman: “Snelle informatieoverdracht, anytime anyplace anywhere, daar werken we naar toe. Aan die snelheid kan een verzekeraar de uitkeringstermijn koppelen: hoe sneller hij weet of een schade gedekt is, des te sneller kan hij uitbetalen. Dat onderscheidt ook hem weer van zijn concurrent”. Zo heeft een innovatieve manier van werken zijn weerslag op de hele keten.

Naast het snel kunnen schakelen hechten ondernemers veel waarde aan flexibiliteit. En ook daar geeft werken in de cloud antwoord op. Vanuit een centrale management console zijn alle online werkplekken gemakkelijk te beheren. Rechten en applicaties zijn snel toegevoegd of gewijzigd, systemen en programma’s zijn altijd up-to-date voor iedereen op het netwerk en tot slot kunnen alle medewerkers met de juiste rechten bij dezelfde actuele data.

Een nieuwe online werkplek is zo aangemaakt. Zo kunt u eenvoudig opschalen, of wanneer dat nodig is net zo makkelijk weer afschalen. Dat geeft een onderneming, klein of groot, vrijheid en een IT-budget dat zich aanpast aan de behoeften van het moment.

Werkplek in de cloud

Ondernemers die veel onderweg zijn, zijn het meest geholpen met snelle en flexibele werkplekken die, net als zij, altijd bereikbaar zijn. Door te vertrouwen op een complete werkplek in de cloud wordt de productiviteit van ondernemers verhoogd, verbetert de service en de positie in de markt. U investeert minder in hardware en iedere aangesloten werkplek beschikt vanaf dag één altijd over de nieuwste software.

Bent u benieuwd wat DeskHub™ voor uw organisatie kan betekenen? Vraag dan een gratis proefperiode aan. Wij nemen contact met u op om de proefperiode te activeren. U kunt ook contact opnemen met een specialist van Internedservices via 0299 – 476 185.