Blijf verbonden, waar u ook werkt

Gemiddeld zitten we zo’n half uur per dag in de auto van en naar ons werk. Zonde eigenlijk, die tijd kan een stuk prettiger worden besteed als u vanuit huis werkt.

U wilt dan wel kunnen vertrouwen op de communicatietools die u gebruikt om in contact te blijven met uw partners, collega’s en klanten. Dat moet sowieso, of u nu op kantoor bent of elders. U wilt niet om hoeven kijken naar de technologie maar ervan op aankunnen dat het werkt.

Op deze momenten heeft u technologie nodig die altijd up-to-date is zodat u altijd en overal kunt werken. Waar moeten uw tools nog meer aan voldoen?

skype-for-business-voordelen

We zetten vijf belangrijke features op een rij:

1. U bent altijd bereikbaar

Wilt u het gemakkelijker maken voor anderen om u te bereiken waar u ook bent? Gebruik uw e-mailhandtekening om anderen met u in contact te laten komen, of dat nu via uw mobiel is, een doorgeschakeld nummer van kantoor of een online nummer. Met Office 365 kunt u in uw Outlook handtekening een directe link naar uw Skype for Business adres zetten. Uw informatie wordt dan gelinkt, zodat anderen direct met u in contact kunnen komen.  Lees dit artikel en voeg direct een TEL:// of SIP:// link in uw handtekening.

Voeg een TEL:// of SIP:// link toe in uw handtekening zodat u direct bereikbaar bent.Click To Tweet

2. Beantwoord gesprekken vanaf verschillende apparaten

Als u vaak van werkplek wisselt, houdt samenwerking niet op als u het kantoor verlaat. Soms begint u een gesprek of presentatie op kantoor en rondt u deze af terwijl u onderweg bent naar een andere locatie. Skype for Business geeft u de mogelijkheid om dit te doen zonder uw workflow in de war te schoppen. Als u het gesprek begint op uw computer maar uw werkplek daar moet verlaten, kunt u dit naadloos overnemen op een ander apparaat, dankzij Skype for Business. Dit werkt zowel van computer naar telefoon als andersom.

Naadloos een gesprek overnemen van telefoon naar computer of andersom met Skype for Business.Click To Tweet

3. Geef presenties en deel uw applicaties gemakkelijk

Een meeting organiseren met deelnemers op afstand is soms lastig, zeker als u een presentatie moet geven. De kwaliteit van geluid zou niet minder moeten worden wanneer u enkel een scherm deelt, noch moet u de noodzaak voelen hier verschillende applicaties voor te moeten gebruiken. Skype for Business maakt het proces gemakkelijk dankzij het delen van PowerPoint slides direct in uw meeting. Geen zorgen meer om het delen van bestanden of links in e-mails maar focus op de presentatie.

Gebruik en deel PowerPoint slides in uw meeting en stop het delen via e-mail.Click To Tweet

4. Meetings opnemen

Weet u niet zeker of u de belangrijkste zaken heeft genoemd in het gesprek? Of was een collega of partner op het bewuste moment niet aanwezig? Opnamemogelijkheden zouden eigenlijk altijd aanwezig moeten zijn in businessclass communicatietools. Met Office en Skype for Business kunt u presentaties en video’s opnemen en opnieuw bekijken, zodat alle details die wellicht gemist zijn in het eerste gesprek alsnog genoemd kunnen worden.

Met Skype for Business kunt u presentaties en video's opnemen en opnieuw bekijken.Click To Tweet

5. Communiceer met iedereen, ook buiten uw organisatie

Het is onwaarschijnlijk dat iedereen met wie u buiten uw eigen organisatie praat, gebruikmaakt van dezelfde tools als u. Daarom is het belangrijk op zoek te gaan naar software die gemak biedt voor gasten. Gelukkig is het simpel om te verbinden met gebruikers die geen Skype for Business gebruiken. Een bespreking of meeting bijwonen als gast is gemakkelijk en de veiligheid die u gewend bent geldt ook hier.

Werken op locatie maakt communiceren en samenwerken soms lastig. Skype for Business kan gelukkig helpen. Het is meer dan alleen een videochat; het biedt de mogelijkheid om verbonden te blijven en werk zo toegankelijk mogelijk te maken. U vindt Skype for Business in verschillende Office 365-pakketten.

Start nu uw Office 365 abonnement