Hoe maak ik gebruik van webmail?

Wanneer  u gebruik maakt van onze POP- of Hosted Exchange diensten dan kunt u ook gebruik maken van onze webmail, via Outlook Web App.  Hiervoor gaat u naar de pagina https://owa.werkonline.nu/. Hierop kunt u inloggen met uw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.

Als u het wachtwoord niet meer weet dan kunt u dit wijzigen via mijn.is.nl. Via producten kunt u het product kiezen waarbij het e-mailadres hoort, om daarna te kiezen voor e-mail of gebruikers,  waarna u op het potlood-en-papier icoon klikt achter de desbetreffende gebruiker. In dat scherm kunt u op het potlood-en-papier icoon klikken achter ‘Titel’ om het wachtwoord te wijzigen.

Meer info over uw e-mail wachtwoord instellen vindt u ophttps://mijn.is.nl/support/faq/?path=/nl/faq/hosted-exchange-e-mailaccount-instellen&title=Hosted%20Exchange%20e-mailaccount%20instellen.

Heeft u nog geen e-mailaccount, dan kunt u hier informatie over het aanmaken van mailaccounts vinden.

U kunt aangeven of u een openbare of gedeelde computer gebruikt of dat u de webmail bezoekt vanaf een particuliere computer. Dit heeft gevolgen voor het opslaan van bepaalde instellingen. Meer informatie hierover kunt u nalezen door in het webmail inlogscherm te klikken op uitleg weergeven.

Ook kunt u aangeven of u Outlook Web App Light wilt gebruiken. Deze versie heeft minder functionaliteiten. De volledige versie is echter alleen beschikbaar voor bepaalde browsers onder bepaalde besturingssystemen, met name via Internet Explorer onder Windows. Meer informatie vindt u op de webmail inlogpagina (https://owa.werkonline.nu/).

Als u inlogt kunt u de eerste keer ook opgeven of u de opties voor blinden en slechtzienden wilt gebruiken, de standaardtaal van de webmail omgeving en de tijdzone waarin u zich bevindt.

Als u bent ingelogd op de Outlook Web App dan ziet u daar de mailberichten die op de server staan. Bij Hosted Exchange zal dit het volledige overzicht zijn, bij POP3 zal het gaan om mail die (nog) niet is opgehaald en verwijderd.