Stap 1: Maak een e-mailaccount aan op mijn.is.nl:
Zie hiervoor de handleiding: “Aanmaken en wijzigen e-mailadressen in mijn.is.nl”
Stap 2: Start Mozilla Thunderbird op
Stap 3: E-mailaccount set-up
Indien uw Mozilla Thunderbird nog niet eerder is ingesteld zal er direct worden begonnen met de configuratie van uw e-mailadres.
Uw naam:
Typ hier uw naam in of de afzendernaam die u wilt gebruiken, bijvoorbeeld “Willem Janssen” of “Verkoop”
E-mailadres:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “thunderbird@ishelpdesk.nl“.
Wachtwoord:
Hier vult u het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.
Indien u alles als beschreven heeft ingevuld klikt u op de optie “Doorgaan”.
Stap 4: Initiële controle
Nadat er een initiële controle is uitgevoerd door het systeem zal de set-up u vragen wat voor type e-mailaccount u heeft. Let op dat u voor
servertype POP kiest.
Tevens zult u voor de optie handmatige config moeten kiezen om alles correct in te stellen.
De handmatige config zal in het onderstaande scherm resulteren.
Inkomend:
Vul de hostnaam als volgt in: pop.uwdomeinnaam.extensie. Oftewel in ons geval:
pop.ishelpdesk.nl.
Uitgaand:
Uw POP3-account maakt om te verzenden gebruik van de mailserver van de internetprovider op locatie. U dient hiervoor de supportafdeling van uw internetprovider op locatie te raadplegen. Indien u ook een internetverbinding bij Internedservices afneemt, kunt u in dit veld: “smtp.is.nl” invullen.
Waneer alle instellingen zijn gecontroleerd kunt u voor Account aanmaken kiezen.
Het kan voorkomen dat er een extra controle/waarschuwing naar voren komt om de installatie te voltooien. Dit scherm kunt u doorklikken waarna uw Thunderbird klaar is voor gebruik.
Stap 5: Afronding
Gefeliciteerd, uw account is nu klaar voor gebruik.