Stap 1: Maak een e-mailaccount aan op mijn.is.nl:
Zie hiervoor de handleiding: “Aanmaken en wijzigen e-mailadressen in mijn.is.nl”
Stap 2: Start Microsoft Outlook 2011 op
Stap 3: Ga naar ”Accounts”
Klik op de optie ‘’Tools’’ in het midden bovenin, en klik vervolgens op “Accounts”
Stap 4: Add an account
Klik op de optie ‘’E-mail Account’’
Stap 5: Gegevens invoeren
E-mailaddress:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: ‘’ outlook2011@ishelpdesk.nl’’.
Password:
Hier vult u het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.
Username:
Typ hier uw hele e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: ‘’ outlook2011@ishelpdesk.nl’’.
Type:
Kies hier voor de optie ‘’POP’’
Incoming server:
Vul de hostnaam als volgt in: pop.uwdomeinnaam.extensie. Oftewel in ons geval: pop.ishelpdesk.nl.
Outgoing server:
Uw POP3-account maakt om te verzenden gebruik van de mailserver van de internetprovider op locatie. U dient hiervoor de supportafdeling van uw internetprovider op locatie te raadplegen. Indien u ook een internetverbinding bij Internedservices afneemt, kunt u in dit veld: ‘’smtp.is.nl’’ invullen.
Als u alle stappen doorlopen heeft, klikt u op ‘’Add Account’’
Stap 6: Account informatie
Account description:
Hier vult u de naam in die u aan het account wilt geven. U kunt dit zelf bepalen.
Full name:
Typ hier uw naam in of de afzendernaam die u wilt gebruiken, bijvoorbeeld ‘’Willem Janssen’’ of ‘’Verkoop’’
E-mailaddress:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “outlook2011@ishelpdesk.nl”.
User name:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “outlook2011@ishelpdesk.nl“.
Password:
Hier vult u het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.
Incoming server:
Vul de hostnaam als volgt in: pop.uwdomeinnaam.extensie. Oftewel in ons geval: pop.ishelpdesk.nl.
Outgoing server:
Uw POP3-account maakt om te verzenden gebruik van de mailserver van de internetprovider op locatie. U dient hiervoor de supportafdeling van uw internetprovider op locatie te raadplegen. Indien u ook een internetverbinding bij Internedservices afneemt, kunt u in dit veld: ‘’smtp.is.nl’’ invullen.
U kunt de wizard nu wegklikken.