In dit artikel zullen we aan u uitleggen hoe u op uw iPhone, iPad of iPod Touch uw POP3-mailbox instelt. Volg de handleiding van uw hardware leverancier om de volgende gegevens in te stellen: Zoek via https://support.apple.com/nl-nl/ naar de juiste uitleg bij de door u gebruikte serie/versie. Uw iPhone, iPad of iPod touch leverancier levert de meest actuele informatie.
Naam:
Typ hier uw naam in of de afzendernaam die u wilt gebruiken, bijvoorbeeld “Willem Janssen” of “Verkoop”
Adres:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.
Wachtwoord:
Hier vult u het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.
Beschrijving:
Typ hier uw hele e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.
IMAP of POP?
Selecteer de optie “POP”
Server inkomende post en server uitgaande post
Server inkomende post:
Hostnaam:
Vul de hostnaam als volgt in: pop.uwdomeinnaam.extensie. Oftewel in ons geval: pop.ishelpdesk.nl.
Gebruikersnaam:
Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.
Wachtwoord:
Vul het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.
Server uitgaande post:
Uw POP3-account maakt om te verzenden (uitgaande mail) gebruik van de mailserver van de internetprovider op locatie. U dient hiervoor de supportafdeling van uw internetprovider op locatie te raadplegen. Indien u ook een internetverbinding bij Internedservices afneemt, kunt u in dit veld: “smtp.is.nl” invullen.
Controleren gegevens en serveridentiteit
Uw device gaat nu alle gegevens controleren bij de opgegeven servers, dit kan enkele minuten duren. Indien u een pop-up krijgt van de server inzake de serveridentiteit, kies dan voor de optie “Ga door”. Als uw device vraagt of u de configuratie zonder SSL wilt voltooien, kiest u hier voor “Ja”.