Instellen POP3-mailbox op iPhone, iPad of iPod Touch

In dit artikel zullen we aan u uitleggen hoe u op uw iPhone, iPad of iPod Touch uw POP3-mailbox instelt. Volg de handleiding van uw hardware leverancier om de volgende gegevens in te stellen: Zoek via https://support.apple.com/nl-nl/ naar de juiste uitleg bij de door u gebruikte serie/versie. Uw iPhone, iPad of iPod touch leverancier levert de meest actuele informatie.

Naam:

Typ hier uw naam in of de afzendernaam die u wilt gebruiken, bijvoorbeeld “Willem Janssen” of “Verkoop”

Adres:

Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.

Wachtwoord:

Hier vult u het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.

Beschrijving:

Typ hier uw hele e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.

IMAP of POP?

Selecteer de optie “POP

Server inkomende post en server uitgaande post

Server inkomende post:

Hostnaam:

Vul de hostnaam als volgt in: pop.uwdomeinnaam.extensie. Oftewel in ons geval: pop.ishelpdesk.nl.

Gebruikersnaam:

Typ hier uw volledige e-mailadres in. In het geval van dit voorbeeld is dit: “ipad@ishelpdesk.nl“.

Wachtwoord:

Vul het wachtwoord in die u gebruikt heeft met het aanmaken van het e-mailaccount.

Server uitgaande post:

Uw POP3-account maakt om te verzenden (uitgaande mail) gebruik van de mailserver van de internetprovider op locatie. U dient hiervoor de supportafdeling van uw internetprovider op locatie te raadplegen. Indien u ook een internetverbinding bij Internedservices afneemt, kunt u in dit veld: “smtp.is.nl” invullen.

Controleren gegevens en serveridentiteit

Uw device gaat nu alle gegevens controleren bij de opgegeven servers, dit kan enkele minuten duren. Indien u een pop-up krijgt van de server inzake de serveridentiteit, kies dan voor de optie “Ga door”. Als uw device vraagt of u de configuratie zonder SSL wilt voltooien, kiest u hier voor “Ja”.