OneDrive synchroniseert niet

Volg onderstaande stappen indien u problemen met Office 365 OneDrive Sync heeft en de onderstaande melding krijgt: “Voor de server die u wilt benaderen, wordt een verificatieprotocol gebruikt dat niet wordt ondersteund in deze versie van Office.”

  1. Office365 herstellen op uw computer via Configuratiescherm => Programma’s en onderdelen => Klik op “Office 365” =>Wijzigen =>“Online herstellen”
  2. Verwijder alle wachtwoorden van MicrosoftOffice16 via: Configuratiescherm => Referentiebeheer (credentials manager) => Windows-referenties => Verwijder alle MicrosoftOffice16 accounts
  3. Herstart de computer
  4. Hernoem of verwijder de onderstaande mappen:
    C:\Users\”Uw gebruikersnaam”\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw
    C:\Users\”uw gebruikersnaam”\AppData\Local\Microsoft\Office\16.0\OfficeFileCache
  5. Open https://portal.office.com => open OneDrive => Klik op “Synchroniseren” (alles nog steeds op portal.office.com)
  6. OneDrive opent waarna u de login gegevens kunt invoeren in OneDrive en synchroniseren.

Voor meer informatie over alle mogelijkheden van Office 365 adviseren wij u eerst de zeer uitgebreide kennispagina’s van de leverancier van O365, Microsoft te raadplegen via: https://support.office.com/