Let op:
– De handelingen voor zowel Outlook 2010 en 2013 zijn hetzelfde.
– Alvorens u e-mail kan uitsturen over onze SMTP server dient u de mailbox te activeren voor het gebruik van Authenticated SMTP, zie hiervoor de handleiding Authenticated SMTP activeren.
Stap 1: Start Microsoft Outlook 2016 op
Stap 2: Accountinstellingen
Klik op de optie Bestand links bovenin uw outlookscherm en kies vervolgens voor de optie Accountinstellingen > Accountinstellingen.
Stap 3: Mailbox wijzigen
Selecteer uw mailbox en klik daarna op Wijzigen.
Stap 4: Instellingen
In dit venster neemt u onderstaande instellingen over voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP): (Voor de server voor inkomende e-mail hoeft u niets te wijzigen)
Om onze uitgaande mailserver te gebruiken dient er verificatie opgegeven te worden. Dit doet u door middel van gebruikersnaam en wachtwoord.
Server: smtp.werkonline.nu
Gebruikersnaam: Volledige e-mailadres
Wachtwoord: Bijbehorend wachtwoord
Poort: 587 (Zonder SSL)
Het verifiëren moet gebeuren via de knop Meer instellingen.
Stap 4a: Tabblad – Server voor uitgaande e-mail
U kunt via het tabblad Server voor uitgaande e-mail het volgende overnemen:
– Vink de optie Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan.
– Vink daarna de optie Dezelfde instellingen gebruiken voor mijn inkomende e-mail aan.
Stap 4b: Tabblad – Geavanceerd
Ga daarna naar het tabblad Geavanceerd.
– Verander hier achter Uitgaande e-mail (SMTP): het poortnummer naar 587.
Klik daarna op de knop OK.
Stap 5: Accountinstellingen testen
U kunt via de knop Accountinstellingen testen … kijken of de verificatie goed verloopt. Indien u twee groene vinkjes ontvangt dan kunt u nu e-mail uitsturen over onze SMTP server.
Klik daarna op Volgende > Voltooien.
U bent nu klaar met het aanpassen van de uitgaande mailserver.