Verzoek tot compensatie bij storing

Een storing is altijd vervelend, zeker als u hierdoor uw werkzaamheden niet kunt uitvoeren of uw diensten niet bereikbaar zijn. Mogelijk komt u in aanmerking voor compensatie van de geleden schade.

Heeft de storing langer dan 12 uur geduurd en betrof het een onbeschikbaarheid van een van de connectiviteitsdiensten die u bij Internedservices afneemt? Vult u dan onderstaand formulier in. Wij zullen vervolgens bekijken of u inderdaad recht heeft op een vergoeding.

  • Het ordernummer van het product waarvoor u compensatie aanvraagt
  • Het ticketnummer horend bij de supportmelding van de storing, indien aanwezig.
Waarom bieden jullie deze regeling aan?

Per 1 juli 2017 is wettelijk vastgelegd dat klanten recht hebben op compensatie bij netwerkstoringen die langer dan 12 uur duren. Er kan compensatie aangevraagd worden voor de vaste abonnementskosten van de dienst waar geen gebruik van kon worden gemaakt als gevolg van de netwerkstoring.

Wanneer kom ik in aanmerking voor de compensatieregeling?

Bekijk onze voorwaarden om te checken of u in aanmerking komt.

Om compensatie aan te kunnen vragen moet mijn dienst volledig ondebroken zijn geweest ten gevolge van een netwerkstoring. Wat betekent dat?

Een volledige netwerkstoring betekent dat uw dienst, zonder tussenkomst van tijdelijk herstel, voleldig buiten gebruik is geweest. Een haperende verbinding is bijvoorbeeld geen volledige dienstonderbreking. De volledige dienstonderbreking moet een gevolg zijn van een storing in het KPN netwerk. Wanneer u geen gebruik kunt maken van uw dienst door bijvoorbeeld een probleem met uw apparatuur is dit geen netwerkstoring.

Kan ik voor meerdere diensten tegelijk compensatie aanvragen?

Ja, dat kan. Via het webformulier kunt u meerdere diensten waarop een netwerkstoring heeft plaatsgevonden aangeven.

Hoeveel compensatie kan ik terugkrijgen?

De minimale hoogte van de compensatie is wettelijk vastgesteld. De compensatie is altijd een deel van uw vaste abonnementskosten. Geleden schade valt buiten deze regeling.

Hoeveel geld u terug krijgt is afhankelijk van de duur van de storing en welke dienst het is geweest. Voor netwerkstoringen korter dan 12 uur kunt u geen compensatie aanvragen. Voor netwerkstoringen langer dan 12 uur kunt u uw abonnementskosten terugvragen voor iedere dag dat de storing duurt.

Voor een storing die tussen de 12 en 24 uur duurt hebt u recht op 1/30e van uw maandelijkse abonnementsbedrag, voor een storing tussen de 24 en 48 uur is dat 2/30e deel, etc. Het bedrag is nooit lager dan 1 euro.

Hoe wordt mijn compensatie verrekend?

Op uw factuur staat de compensatie op een aparte regel met de banaming ‘Compensatie na storing’. De compensatie wordt in de meeste gevallen verrekend op de eerstvolgende factuur nadat wij uw aanvraag goed hebben gekeurd. U ontvangt vna ons een bericht wanneer de compensatie is goedgekeurd.

In enkele gevallen kan de compensatie pas op de 2e factuur verrekend worden omdat de eerstvolgende factuur al opgesteld of verzonden was.

Wat moet ik doen als de netwerkstoring nog niet is opgelost maar ik wel compensatie wil aanvragen?

U kunt pas compensatie aanvragen als de netwerkstoring is opgelost. Wij geven u graag de juiste compensatie en kunnen die pas berekenen als we weten hoe lang de storing heeft geduurd.