Onze werkwijze

  • Met een helder stappenplan maakt ook u een succesvolle transitie naar de cloud.

  • 1. Investigate

    Samen met u analyseren we uw bedrijfssituatie, waarbij we op zoek gaan naar de vraag achter uw vraag: “Wat wilt u speciek bereiken met een IT-project?” Zodoende kunnen we onze IT-oplossingen ook exact afstemmen op uw specieke behoeften. En realiseren we altijd maximaal resultaat.

    Onze Cloudscan geeft een goed en volledig inzicht in de cloudkansen voor uw organisatie. Samen met een van onze specialisten doorloopt u een serie vragen om de mogelijkheden en beperkingen van de cloud voor uw onderneming te bepalen. Dit is het startpunt. Van hieruit kunnen we voor u een (technical) deepdive doen op uw wensen en huidige omgeving.

  • cloud-icoon-19


De Cloudscan: direct inzicht in de mogelijkheden voor uw organisatie

  • Wanneer u ziet dat de voordelen die de cloud te bieden heeft ook voor uw organisatie gelden, is het tijd om te bepalen welke stappen er genomen moeten worden. De weg ernaartoe kan onduidelijk zijn en vragen oproepen. Want hoe kunt u het beste naar de cloud? Voor welk onderdeel kies ik voor de private of public cloud, of is een hybride oplossing het beste? Zijn de risico’s in kaart gebracht? En hoe zit het met garanties, veiligheid en compliance?

  • Met de Cloudscan van KPN Internedservices weet u waar de cloudkansen liggen voor uw organisatie. Onze cloudspecialist zal met u een serie vragen doorlopen om de mogelijkheden (kansen) en beperkingen van de cloud voor uw organisatie te bepalen. Na deze sessie geven wij u een gericht advies en bent u klaar voor de volgende stap.

  • logo-design

  • 2. Design

    Op basis van het onderzoek ontwerpen we de best passende oplossing. U krijgt direct inzicht in het technische design, de eventueel benodigde investeringen op basis van een schaalbaar model en de doorlooptijden van implementatie. Indien gewenst passen we de oplossing aan, bijvoorbeeld gegeven uw budgettaire randvoorwaarden. Resultaatverplichtingen leggen we vast in een Service Level Agreement (SLA).

    Op basis van uw wensen en uw huidige systemen, applicaties en maatwerkdiensten kan een cloud-omgeving worden opgezet als Proof of Concept (PoC). Dit is een test om te zien of uw huidige systemen kunnen worden overgezet naar de cloud. Ook worden (wenselijke) bedrijfsprocessen en de aansluiting van oudere systemen op nieuwe technieken geëvalueerd. Zo kan worden gekeken hoe de migratie er straks in stap vijf uit komt te zien. De PoC zorgt voor een volledig beeld van de werking van uw systemen in een cloud-omgeving.

  • 3. Build

    In deze stap stellen we een overeenkomst en een projectplan op. Dit projectplan is bepalend voor het eindresultaat. Bouw en implementatie worden begeleid door een Project Manager en opgeleverd conform ITIL en ISO 20000 Best Practices.

    Wellicht zijn er tijdens het ontwerpproces een aantal nieuwe wensen en/of aanpassingen naar voren gekomen. Deze worden toegevoegd aan de eerder opgemaakte blauwdruk en overhandigd aan het team dat uw cloud-omgeving zal opleveren. Tijdens de oplevering wordt met verschillende partijen nauw samengewerkt. Uw projectmanager en onze delivery manager zullen nauw contact hebben om de omgeving conform afspraak op te leveren.

  • logo-build

  • logo-operate

  • 4. Operate

    Na oplevering volgt beheer, het managen van uw omgeving. Dit kan op verschillende manieren ingericht worden. Zo is het mogelijk dat u het volledige beheer en onderhoud uit handen geeft aan de experts van Internedservices, zodat u zich kunt focussen op uw business. Ook is een intensieve samenwerking mogelijk tussen uw IT-afdeling en de onze. We zorgen er in dat geval voor dat wij volledig op de hoogte zijn en blijven van uw platform, zodat de samenwerking voelt als een collega op afstand.

    Vast staat dat alle werkzaamheden conform de in de SLA vastgelegde afspraken verloopt. Dit gebeurt volgens de ITIL-standaarden en ISO 20000. Onze Service Manager houdt intensief contact met u en brengt periodiek rapportages uit over uw omgeving. Met hem bespreekt u ook eventuele optimalisaties en/of veranderingen.

  • 5. Evaluate

    Er is altijd ruimte voor verbetering. Voortschrijdend inzicht zorgt ervoor dat de oorspronkelijke koers aangepast of bijsteld moet worden als gevolg van veranderende omstandigheden en nieuw verworven kennis. Nieuwe technieken maken ook toepassingen mogelijk die in een eerder stadium nog niet verwezenlijkt konden worden.

    Samen evalueren we op regelmatige basis de samenwerking en inhoudelijke afspraken. Uw Account Manager is het aanspreekpunt voor contractuele vragen en verantwoordelijk voor een goede relatie met heldere afspraken en verwachtingen. Samen werken we aan het succes van uw onderneming.

  • icon

  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

    Vraag het Brian Kubatz – Cloud Specialist

    Bent u enthousiast geworden over de mogelijkheden van de Cloud en benieuwd naar de volgende stap? Bel Brian op 06 – 43 97 14 41. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.