Assai Software Services

Assai Software Services is leverancier van wereldwijd gebruikte document control en document management software. Het bedrijf werd 25 jaar geleden opgericht met de intentie om de markt van betere en voordeligere software te voorzien. Dat bleek geen loze belofte, zo bewijzen grote klanten in onder meer het openbaar vervoer in de Londense agglomeratie en toonaangevende partijen in de olie- & gasindustrie.

De Business Case

  • Assai maakt een flinke groei door. Hans Kalf, Managing Director van Assai vertelt: “Assai opereert in alle continenten behalve Zuid-Amerika. We opereren van Noord-Amerika tot Australië, maar de kern ligt in het Midden-Oosten en het Verre Oosten. Onze enige kantoorlocatie is in Culemborg. Verder hebben we over de hele wereld contractors, vaak lokale mensen: in de UK, Zuid-Afrika, India en sinds kort ook een sales manager voor het Midden-Oosten in Dubai.”

  • Die groei zorgt ervoor dat er op het gebied van hosting en cloudservices een professionaliseringsslag gemaakt moest worden. De wens was om met één leverancier om de tafel te gaan en het beheer te centraliseren. Uiteindelijk kwamen zij samen met KPN Internedservices uit bij Azure, het cloudplatform van Microsoft.

  • “Persoonlijk, menselijk contact en korte lijnen. Dat is de kern van ons partnership.”

    – Hans Kalf, Managing Director Assai Software Services

  • De Oplossing

    “Een jaar geleden is Assai overgestapt van fysieke hosting naar de cloud,” zegt Marco Greven, Senior Client Business Manager bij Internedservices. “Assai wilde ook het aantal leveranciers van datacenter services terugbrengen van drie naar één. Zo voorkom je dat je met drie partijen moet praten als je op drie verschillende plaatsen wilt uitbreiden. Dat kan nu vanuit één centraal punt worden beheerd, zodat vanuit meerdere continenten in hetzelfde systeem kan worden gewerkt.”

    Kalf: “Eind vorig jaar zijn alle contracten keurig beëindigd met de andere twee partijen en nu zitten we in de Azure cloud bij Microsoft met de hulp van Internedservices. We zochten en vonden in hen een pragmatisch ingestelde partij met directe lijnen en, heel belangrijk: persoonlijke contacten. We willen rechtstreeks kunnen schakelen, niet moeilijk doen als het makkelijk kan.”

  • Het Resultaat

    Microsoft is niet alleen een belangrijke partner van Assai maar ook van Internedservices. “We willen via kennisdeling van elkaar leren zodat we voor ons bedrijf een volgende stap kunnen maken”, aldus Kalf. “Cloudoplossingen hebben de toekomst maar de ontwikkelingen gaan snel. Je moet er bovenop blijven zitten, daarom zijn kennissessies zo belangrijk.” Greven: “We bekijken samen met onze Solution Consultant alle nieuwe producten die Microsoft via Azure gaat aanbieden om te zien wat zou kunnen bijdragen aan het succes van Assai. En door de relatie die wij met Microsoft hebben en die Assai met ons heeft zijn ook de lijnen naar Microsoft kort, zodat we ook daar snel terecht kunnen bij de juiste mensen.”

    Ook de samenwerking met Internedservices verloopt uitstekend. Kalf: “Er moet een bepaalde klik zijn en die is er. Persoonlijk, menselijk contact en korte lijnen. Dat is de kern van ons partnership.” Greven: “Het is een open, eerlijke en langdurige relatie, geen snelle hit en run.” Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten, van beide kanten. Kalf: “Het snelle schakelen vanuit monitoring moet nóg sneller kunnen, 24/7, zowel vanuit Assai als vanuit Internedservices. Ook het professionaliseren van onze rapportages moet op een nog hoger plan komen, onze klanten vragen daar steeds meer naar. Ons systeem wordt 24/7 gebruikt, er is altijd wel iemand met ons systeem aan het werk en online. Daar hebben we continu de back-up en support van Internedservices bij nodig.”

  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

    Vraag het Brian Kubatz

    Bent u enthousiast geworden over onze oplossingen en benieuwd hoe we dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Bel Brian op 06 – 43 97 14 41. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.