Avisi

  • Avisi is een Nederlands softwarebedrijf, opgericht in 2000 door studievrienden Jan Bakker, Barri Jansen en Gert-Jan van de Streek, met als belangrijkste doel het leveren van kwalitatief hoogstaande software in samenwerking met de klant. Deze samenwerking kenmerkt zich door transparantie, betrokkenheid en het meetbaar maken van kwaliteit.

    Het creëren van continue praktische, innovatieve oplossingen om aan de klantvraag te voldoen en verwachtingen te overtreffen, staat centraal. De belangrijkste kernwaarden zijn betrokkenheid, kwaliteit, respect, innovatie en resultaat.

  • passion-logo-black

De Business Case

  • Eén van Avisi’s klanten is de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). Avisi heeft in opdracht van de KNB het Platform Elektronische Communicatie (PEC) gebouwd en is nog steeds verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud. PEC is een totaaloplossing voor het notariaat. Via dit platform van de KNB worden diverse applicaties ontsloten, zoals het Centraal Digitaal Repertorium en het Centraal Levenstestamentenregister waarvan het Notariaat en de Belastingdienst gebruik maken, en het Elektronische Communicatie Hypotheken systeem waarvan diverse banken en financiële

  • serviceorganisaties gebruik maken. Om te kunnen blijven voldoen aan interne veiligheids- en beschikbaarheidsnormen is besloten om over te stappen naar een nieuw datacenter. Hiervoor werd gezocht naar een nieuwe provider. Avisi was al bekend met KPN Internedservices vanwege een audit die zij hadden uitgevoerd op het ERP-systeem van Internedservices. Deze samenwerking beviel dusdanig goed en Avisi was dermate onder de indruk van de werkwijze van Internedservices dat Avisi besloot om opnieuw een samenwerking aan te gaan.

     

  • “Internedservices heeft de professionaliteit van een grote partij met daarbij persoonlijk contact en werken op basis van wederzijds vertrouwen.”

     

    – Jan Bakker, Directeur Avisi

     

  • De Oplossing

    Het Platform Elektronische Communicatie draait vanaf nu op twee datacenters, in plaats van één. Beide datacenters zijn actief en draaien naast elkaar, waardoor in het geval van downtime in het ene datacenter naadloos overgeschakeld kan worden op het andere datacenter. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld notarissen in de praktijk ongestoord doorwerken en ook het berichtenverkeer van en naar de Belastingdienst ondervindt geen hinder van eventuele downtime in een datacenter.

    Daarnaast wordt het gehele platform nu geautomatiseerd uitgerold en beheerd. Dit leidt tot een hogere efficiëntie en lagere foutgevoeligheid van het beheer.

  • Het Resultaat

    Avisi kan nu, zonder tussenkomst van de hostingprovider, wijzigingen op het platform doorvoeren, die vervolgens na goedkeuring van Internedservices geactiveerd kunnen worden. Dankzij deze samenwerking is voor beide partijen precies inzichtelijk wat er wordt gewijzigd.

    Eind januari 2015 is het Platform Elektronische Communicatie (PEC) succesvol gemigreerd naar Internedservices. In totaal is ongeveer 400 gigabyte aan data gemigreerd. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om 14 miljoen testamenten, 79.000 levenstestamenten en 1,15 miljoen repertoriumregels.

     

  • Bekijk andere cases

  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

    Daan Hoeksema

    Bel Daan Hoeksema – cloud specialist

    Bent u enthousiast geworden over deze case en benieuwd hoe we dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Mail Daan of bel hem op 06 – 12 442 341. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.