Beijer Automotive

Het in Schijndel gevestigde Beijer Automotive houdt zich bezig met de ontwikkeling van technologie om informatie uit voertuigen te halen. Ze ontsluiten, analyseren en stellen voertuigdata en voertuigsensordata beschikbaar. Dit doen zij door middel van metingen aan voertuigen in de ruimste zin van het woord, omdat zij overtuigd is dat de samenleving, de infrastructuur en de individuele mens gebaat zijn bij het gebruik van waardevolle voertuigsensordata.

De Business Case

  • “Toen Beijer in 1991 begon hielden we voor elk voertuig bij waar we de aansluitingen aanbrachten,” vertelt CEO Ronald De Beijer. “Daar maakten we dan een keurige tabel van, in het destijds gangbare tekstverwerkingsprogramma WordPerfect. Deze papieren documentatie voor al die voertuigen met aansluitgegevens bleek zo in trek, dat we het in boekvorm uitbrachten met regelmatige updates.

  • Zo’n inbouw- en instructieboek betekende echter een enorme papierwinkel en schreeuwde om een database-oplossing. Een bedrijf in Bulgarije ontwikkelde die voor ons, wij ‘klopten’ de gegevens erin. Op zoek naar een betrouwbare partner om dit via internet aan de man te brengen kwamen we uit bij KPN Internedservices, vanwege de beste referenties en bewezen betrouwbaarheid.”

  • ‘De lijnen zijn kort en de afspraken helder’

    Ronald de Beijer (l), CEO Beijer Automotive

  • De Oplossing

    “Beijer is al ruim 16 jaar loyaal aan KPN Internedservices en de relatie is altijd goed geweest”, aldus Marcel Hogenes, als Client Business Manager verantwoordelijk voor de klantrelatie. “Beijer is gestart met Dedicated Hosting en is nu actief op ons volledig gemanagede Managed Hybrid Cloud. Het schakelen met elkaar verloopt soepel, de lijnen zijn kort en de afspraken helder. We kijken voortdurend wat de behoeften van Beijer zijn en hoe we daar met onze kennis en innovatieve producten op kunnen inspelen.”

    De Beijer: “Er is niet méér contact dan nodig, maar als er dingen spelen weten we elkaar te vinden. Als zich kwesties voordoen of capaciteitsissues krijgen we keurig advies met een goede inschatting, waarna onze eigen technische mensen dit verder inrichten.”

    “We hebben met onze consultants calls opgezet om de behoeften in kaart te brengen en aan de hand daarvan zo gedegen mogelijk te adviseren”, vult Hogenes aan. “Dat lukt al 16 jaar uitstekend.”

  • Het Resultaat

    De Beijer: “Op onze applicatie met wereldwijd bijna 100.000 gebruikers wordt zo’n 500 keer per dag ingelogd. Op het moment dat de verbinding wegvalt gaat hier meteen de telefoon. Dat is in die afgelopen 16 jaar heel weinig gebeurd en dat is erg belangrijk voor onze bedrijfsvoering.”

    “Wij hebben alle belangrijke ISO-certificeringen, waaronder ook ISAE 3402”, geeft Hogenes aan. “Alle standaarden in de markt kunnen we uitdragen en aan onze klanten aanbieden. Een aantal mensen in onze organisatie houdt zich puur bezig met certificering, daar worden we ook jaarlijks op gemonitord en geaudit. Na de overname door KPN zijn de regels nog verder aangescherpt en dat is voor onze klanten alleen maar positief.” De Beijer: “Voor ons is dat inderdaad fijn, ook met het oog op onze klanten uit de overheidssector waarbij we aan bepaalde wensen of specificaties moeten voldoen. Dan is het prettig om met een partij aan tafel te zitten die dat begrijpt en ons helpt dit te kunnen aanbieden.”

Microsoft Azure platform

“Om alle data op een betrouwbare en veilige manier te verzamelen en te beheren, heeft Beijer een database- en webserver-omgeving opgezet op het Microsoft Azure platform. Een aantal andere diensten van Beijer draait in onze Managed Hybrid Cloud”, aldus Hogenes.

“Microsoft is een belangrijke partner van ons; dan zijn de lijnen kort. Innovatie gaat hard, ook op het Azure platform. Wij houden onze kennis constant up-to-date en doen er alles aan om op de markt innovatief te kunnen blijven. Zo zal binnenkort Azure Stack worden uitgerold, waarmee je zelf kunt kiezen welk datacenter je wilt gebruiken.”

De Beijer: “Voor ons is het relevant om te kunnen aantonen in welk land onze data staan en welke overheid hier iets over te zeggen heeft. Daarin willen we volledig transparant zijn. Dan is het goed als je hierover met de juiste partner goede afspraken kunt maken zonder onnodige risico’s te nemen.”

  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

    Vraag het Marcel Hogenes – Client Business Manager

    Bent u enthousiast geworden over de mogelijkheden van de Cloud en benieuwd naar de volgende stap? Bel Marcel op 06 – 23 58 93 63. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.