City Box

City Box biedt haar klanten slimme oplossingen op maat voor problemen met ruimte en logistiek; dat varieert van pakketaannames en overslag van goederen tot ateliers en muziekstudio’s. IT speelt voor City Box een hoofdrol in die transformatie naar een klantgerichte organisatie.

De Business Case

  • City Box kwam in 2008 via haar toenmalige softwareleverancier bij KPN Internedservices terecht. Destijds had internet nog niet de volwassenheid van nu, en dat was te zien aan de situatie van City Box. Voor alle vestigingen had City Box aparte (internet)lijnen bij verschillende aanbieders. De software van toen was sterk productgericht. En de hosting bij City Box deden ze destijds nog op het

  • hoofdkantoor zelf. De nieuwe filosofie van City Box is dat ze doen waar ze goed in zijn. Ronny Schuijt, Financieel Directeur City Box: “Dat is het oplossen van ruimteproblemen. Wij zijn niet goed in IT. Wij willen ook geen IT’ers in dienst. We hebben één jongen die aanspreekpunt is voor het operationele deel. Dat is het. De rest besteden we uit.”

  • De Oplossing

    In 2008 heeft Internedservices een glasvezelkabel gelegd naar het nieuwe hoofdkantoor van City Box. Het was toen al enige tijd bekend dat City Box binnen korte tijd zou verhuizen naar Alkmaar. Internedservices heeft er toen razendsnel voor gezorgd dat er een glasvezelkabel kwam te liggen. Alle 25 City Box vestigingen zijn nu gekoppeld als één privé netwerk.

    Recent heeft Internedservices City Box geholpen om de volgende stap te zetten in IT en zijn ze overgegaan op het Internedservices HyperGrid™ cloud platform. Daarnaast werkt het hele bedrijf nu met de desktop-as-a-service (DeskHub™) oplossing van Internedservices, waarmee City Box invulling geeft aan Het Nieuwe Werken.

    Lees de hele City Box case
  • Het Resultaat

    Met de oplossingen van Internedservices kan City Box zich concentreren op de zaken waar ze goed in is, zonder zich zorgen te hoeven maken over de onderliggende techniek. Bovendien vergroot dit de financiële flexibiliteit van City Box. Ronny Schuijt, Financieel Directeur City Box: “Onze kosten worden variabel: we betalen niet meer voor die fysieke kasten, maar alleen voor wat we gebruiken. Bovendien zijn wij met het gebruik van DeskHub™ af van de volumelicenties en andere kosten die verbonden zijn met eigen IT.

    Onlangs heeft City Box voor 4 jaar bijgetekend bij Internedservices. Ronny Schuijt: “Als je me vraagt waarom wij weer voor vier jaar bij getekend hebben bij Internedservices, dan zeg ik: jullie service en ondersteuning. Die waarderen wij des te meer, omdat dat dezelfde filosofie is die wij bij City Box ook volgen: meedenken met de klant, een oplossing bieden voor zijn probleem, elkaar versterken, samen groeien.”

  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

    Daan Hoeksema

    Bel Daan Hoeksema – cloud specialist

    Bent u enthousiast geworden over deze case en benieuwd hoe we dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Mail Daan of bel hem op 06 – 12 442 341. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.