New York Pizza

In 1993 schreef Philippe Vorst met twee medestudenten een afstudeerscriptie over het opzetten van een pizzaketen in Nederland. Dit was de basis onder het businessplan voor New York Pizza. Datzelfde jaar nog werd de eerste New York Pizza slice vestiging geopend aan het Amsterdamse Spui. Dit bleek een succesformule en al snel volgde uitbreiding met meer vestigingen. In 1996 werd ook een keten van bezorgdiensten in het leven geroepen onder de naam New York Pizza Delivery. Ruim 20 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in Nederland en heeft het zich ontwikkeld tot een echt internetbedrijf. Philippe Vorst, directeur: “Inmiddels loopt meer dan 70% van onze bezorgingen via internet. Als je onze affiliates meerekent, dan verwerken we ongeveer 20.000 bestellingen per week”.

De Business Case

  • Philippe Vorst, directeur New York Pizza: “Sinds 2000 verwerken wij orders via internet. Ons oude platform draaide sinds 2007”. In 2011 besloot NYP een nieuw platform te gaan bouwen. Dat zij aan een nieuw platform toe waren, bleek heel duidelijk na een actie in februari 2013 waarbij klanten de tweede pizza gratis kregen. Vorst: “We verwachtten een toename in bestellingen van rond de 30%.

  • Uiteindelijk verkochten we dubbel zoveel als normaal. De hele maand lang. Toen hadden we wel wat extra bandbreedte nodig”. Een belangrijke eis hierbij was schaalbaarheid, zodat het mee kan groeien en krimpen wanneer dat nodig is. Bovendien bleek uit de gesprekken met New York Pizza dat zij rekende op een snelle en omvangrijke toename van e-commerce.

  • “Wij kiezen voor KPN Internedservices om de goede dienstverlening en kwaliteit.”

    – Philippe Vorst, Directeur New York Pizza (r)

  • De Oplossing

    New York Pizza koos voor Managed Hybrid Cloud van KPN Internedservices. “Wij stellen strenge eisen aan bedrijven waarmee wij samenwerken. Wij selecteren op expertise, betrouwbaarheid, kwaliteit en bereikbaarheid”. Tijdens de selectieprocedure van mogelijke partners, zag NYP dat sommige partijen bepaalde criteria helemaal niet konden bieden. “Daarom zijn we naar de superspecialist gegaan”, aldus Vorst.

    De eerste stap die Internedservices altijd zet wanneer zij een verzoek ontvangt voor hosting, is dat ze samen met de klant gaat kijken wat de strategie voor de komende jaren is. Op basis daarvan onderzoekt Internedservices welke eigenschappen een platform nodig heeft om aan te sluiten bij de wensen en eisen van die klant – nu, maar vooral ook in de toekomst. Bij dit onderzoek staat kwaliteit altijd op nummer één. Daarbij gaat het niet alleen om uptime, maar ook om kwaliteit in dienstverlening en de mate van ontzorging die zij de klant biedt. Het uitgangspunt van Internedservices is kwaliteit, voor een goede prijs.

  • Het Resultaat

    In 2013 ging het nieuwe platform live. Daarmee kan New York Pizza oneindig groeien, zonder dat de uptime in gevaar komt.

    New York Pizza tekende eind 2012 een vierjarig contract met Internedservices en sprak de verwachting uit dat ze de komende vier jaar dezelfde servicegerichtheid van Internedservices krijgen als in de zes jaar daarvoor. Het platform is klaar voor de ambitieuze plannen en verdere groei van New York Pizza.

    Lees de hele New York Pizza case
  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

    Daan Hoeksema

    Bel Daan Hoeksema – cloud specialist

    Bent u enthousiast geworden over deze case en benieuwd hoe we dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Mail Daan of bel hem op 06 – 12 442 341. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.