Oberon Interactive

Oberon Interactive werd 22 jaar geleden opgericht in een tijd dat internet nog in de kinderschoenen stond. De domeinnaam werd geregistreerd in 1994. Oberon begon aanvankelijk met voornamelijk websites. Tegenwoordig maken zij online producten; dat kan een online dienst zijn, een responsive website maar ook een native mobiele app. Oberon kiest voor het juiste kanaal, dat voor haar klanten echt waarde toevoegt.

De Business Case

  • Oberon neemt meerdere diensten af bij KPN Internedservices waaronder co-locatie, domeinnamen en een security oplossing van Incapsula.

    Richard de Boer, behalve strateeg ook een van de drie directieleden bij Oberon, was via zijn eerdere eigen bedrijf eerder al klant bij Internedservices. “Bij mijn komst naar Oberon heb ik de positieve ervaringen met Internedservices ingebracht en die samenwerking verloopt nog steeds heel erg goed.”

  • “We hebben in het datacenter van Internedservices in Amsterdam een aantal zelf ingerichte webservers waar we verschillende sites en apps op hosten. Voor bepaalde klanten met andere eisen nemen we cloud-diensten af. Samen met onze klanten bekijken we hun behoeften en security is daarin een belangrijke eis. Die kunnen wij met onze expertise leveren tot een bepaald niveau; zijn de eisen hoger dan komen Internedservices en Incapsula in beeld.”

  • “Oberon en Internedservices passen de komende jaren prima in elkaars toekomstplaatje.”

    – Richard de Boer, strateeg en directielid

  • Vertrouwen

    Met Incapsula levert Internedservices op cloudtechnologie gebaseerde diensten, waaronder een wereldwijd CDN. Hierdoor zijn websites en applicaties overal ter wereld snel bereikbaar. Ook biedt Incapsula een DDoS-mitigation dienst (bescherming tegen DDoS-aanvallen). Oberon neemt deze diensten via Internedservices af.

    Paul Muller, verantwoordelijk voor Alliances en Business Development bij Internedservices: “Incapsula is een over de wereld gedistribueerd netwerk van servers. De website wordt niet meer benaderd via de server waar deze gehost wordt maar direct via het Incapsula-netwerk. De klant heeft geen hardware of software nodig en de dienst is in no-time geïmplementeerd.” De Boer: “Op een gegeven moment maakten we mee dat onze eigen server, waarop de website gehost wordt, even down ging maar de website gewoon bleef werken, een veilig idee.”

    Veiligheid, vertrouwen en beveiliging gaan hand in hand. Muller: “Vertrouwen is heel belangrijk en security heeft hiermee een nauwe relatie. We horen steeds vaker over DDoS-aanvallen en hacks, maar realiseren ons niet altijd voldoende wat dat kost. Omdat het netwerk van Incapsula zo enorm is, is het heel goed in staat om DDoS-aanvallen op te vangen.”

  • Samen sterk

    De samenwerking tussen Oberon en Internedservices maakt de klant de grote winnaar. De Boer: “Onze klanten vragen ons voor waar wij goed in zijn en wij zoeken een partner voor andere diensten zoals bijvoorbeeld security. Wij kunnen dan aantonen dat we dat goed ingeregeld hebben, namelijk met hulp van Internedservices, en dat die samenwerking al jaren naar volle tevredenheid verloopt. Dat geeft vertrouwen.”

    “De klanten waarvan wij weten dat hun online aanwezigheid essentieel is leggen we de risico’s voor. Het is aan hen om de keuze te maken, maar steeds vaker kiezen ze voor meer veiligheid. Oberon en Internedservices passen de komende jaren dan ook prima in elkaars toekomstplaatje, misschien nog wel meer dan nu.”

    Lees het hele interview in ons magazine
  • Bekijk andere cases

  • Incapsula twee weken gratis uitproberen?

    Daan Hoeksema

    Neem contact op met Daan Hoeksema – Senior Cloud Business Advisor

    Benieuwd wat Incapsula voor uw organisatie kan betekenen? Probeer het twee weken kosteloos uit en vraag direct de  proefperiode aan.