Ricoh

Ricoh Nederland is leverancier van producten en diensten op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen. Naast hun hoogwaardige multifunctionals en printers bieden ze duurzame oplossingen op het gebied van documentbeheer. Oplossingen die gericht zijn op het optimaliseren van informatiestromen binnen en tussen organisaties. Het doel is steeds hetzelfde: organisaties efficiënter, duurzamer en productiever laten werken.

De Business Case

  • Clouddiensten werken echter niet zomaar samen met printers, copiers en document management systemen. Redenen voor Ricoh om haar portfolio op dat gebied te integreren met de Hosted Desktop van KPN Internedservices om zo een volledige kantoorautomatisering aan het midden­ en kleinbedrijf te kunnen bieden. “De propositie van Ricoh WerkPlek is Office-­as-­a­-Service,” zegt Rick Haas, Business Mana-

     

  • ger IT Services bij Ricoh Nederland. “Wij bieden een complete geïntegreerde IT ­oplossing voor het mkb, of die nu één medewerker hebben of 500. Vanuit die positie zijn we een aantal jaren geleden gaan onderzoeken hoe we het mkb konden bedienen met nieuwe mogelijkheden in IT en onze dienstverlening die de opkomst van de cloud biedt. Daar is Ricoh WerkPlek uit voortgekomen.”

  • “Veiligheid is bij Internedservices in de beste handen. Hun 3 ISO-certificeringen zijn belangrijk omdat ze een essentieel criterium vormen voor ons partnerschap.”

    – Rick Haas, Business manager IT Services Ricoh Nederland

  • De Oplossing

    Internedservices zag een goede business case, een goede informele relatie en toegang tot een moeilijk bereikbare markt. Op het Request for Proposal van Ricoh heeft Internedservices meteen gereageerd, en gewonnen. Samen is het product en de relatie opgebouwd en uitgewerkt. Het aansluiten van de eerste klanten was een bijzondere tijd, waarin veel ervaring is opgedaan. Inmiddels heeft het partnership een nieuw momentum gekregen. Overal is groei waar te nemen, zowel in de relatie als commercieel en operationeel. Op alle niveaus is er regelmatig goed contact. Dat vertaalt zich in een steeds intensievere samenwerking, op zoek naar nieuwe manieren om de diensten van Internedservices en Ricoh verder te integreren en te verbeteren.

  • Het Resultaat

    Ricoh treedt op als service integrator, die de diensten van verschillende leveranciers in een mandje stopt en als één geheel aanbiedt aan haar klanten. “Ons doel is om één aanspreekpunt voor kantoorautomatisering te bieden,” zegt Haas. “We zijn echter volledig transparant over onze partners. Het palet aan mogelijkheden van WerkPlek is zeer uitgebreid, maar als bedrijven speciale wensen of problemen hebben, schuift er een specialist van Internedservices aan. Hoofdzaak is dat we een complete oplossing hebben klaarstaan voor mkb’ers die geen kennis van IT en automatisering meer in huis willen hebben. Die bedrijven kunnen rekenen op een complete en veelzijdige oplossing. We ontzorgen daarmee het mkb.”

    Lees de hele Ricoh case
  • Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

    Daan Hoeksema

    Bel Daan Hoeksema – cloud specialist

    Bent u enthousiast geworden over deze case en benieuwd hoe we dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Mail Daan of bel hem op 06 – 12 442 341. U kunt ook onderstaand formulier invullen, dan neemt hij contact met u op.