Veelgestelde vragen over de Nxs migratie

  • Ik ontvang geen nieuwe e-mails meer

    Bij de overgang naar het nieuwe mailplatform blijft uw account op de oude omgeving nog actief. De nieuwe e-mails worden echter afgeleverd op het nieuwe platform, waardoor in uw oude mailbox geen e-mails meer worden bezorgd. Wanneer u bij uw e-mailinstellingen op uw computer of apparaat de instellingen invoert – geen nieuw account aanmaken maar de huidige gegevens aanpassen – dan zullen de e-mails alsnog worden bezorgd.

    Catchall-e-mailadressen werken op het nieuwe e-mailplatform niet meer. Mocht u hiervan gebruik hebben gemaakt, dan dient u een alias aan te maken voor de adressen die u wenst te gebruiken. Wij hebben de 10 meestgebruikte e-mailadressen vast voor u aangemaakt.

    Ik mis oude e-mails

    Bij de migratie naar het nieuwe e-mailplatform zijn alle e-mails die in het account aanwezig waren, overgezet. Mogelijk heeft u in uw mailprogamma uw e-mailaccount als POP ingesteld. Dit betekent dat er wordt gekeken of er nieuwe e-mails op de server aanwezig zijn. Als dit zo is, worden ze verplaatst van uw pc naar uw mailprogramma. Deze e-mails zijn dan niet meer aanwezig op de server. Een uitzondering is wanneer u bij het instellen hebt aangegeven dat de mail op de server aanwezig moet blijven.

    Zorgt u ervoor dat u bij het instellen van de nieuwe gegevens geen nieuw e-mailaccount instelt, maar uw bestaande account aanpast. Zo zorgt u ervoor dat alle bestaande en nieuwe e-mails in hetzelfde account terecht komen.

    Ik kan niet meer inloggen in mijn e-mailaccount

    Indien u een melding krijgt dat u niet meer kunt inloggen in uw e-mailaccount, dient u de nieuwe gegevens in te voeren. U heeft hiervan een bericht ontvangen en u kunt deze gegevens ook op deze pagina terugvinden. Nadat u de nieuwe gegevens heeft ingevoerd – geen nieuw e-mailaccount aanmaken maar de bestaande instellingen aanpassen – zult u weer e-mails ontvangen.

    IMAP gebruiken werkt niet meer

    Als u op de oude omgeving IMAP gebruikte voor uw e-mailaccount, dan is dit meegenomen naar de nieuwe omgeving. Op de nieuwe e-mailomgeving is IMAP niet standaard te gebruiken. Mocht u hiervan voor uw nieuwe accounts gebruik willen maken dan moet uw pakket geüpgraded worden. Neem hiervoor contact op met sales@internedservices.nl.

    De webmail-omgeving ziet er anders uit

    De oude https://webmail.nxs.nl/ is na de migratie van alle e-mailaccounts omgezet naar https://owa.werkonline.nu/

    De webmail-omgeving van Internedservices maakt gebruik van Outlook Web Access. U kunt hier kosteloos gebruik van maken.

    Mijn out-of-office instelling staat niet meer op de server

    Als u online een out-of-office melding heeft ingevoerd in de oude omgeving, dient u deze opnieuw in te stellen in de nieuwe omgeving. U gaat hiervoor naar https://owa.werkonline.nu/ > inloggen > Options > Set Automatic Replies.

    Mijn ingestelde regels staan niet meer op de server

    De nieuwe e-mailomgeving heeft een andere opzet dan het platform waar uw e-mailaccounts op actief waren. Het was daarom niet mogelijk om de regels die u op de server had ingesteld, over te nemen. U kunt regels instellen via ‘https://owa.werkonline.nu/ > inloggen > Options (rechtsboven) > Create an Inbox rule > New’.

    Ik zie een pop-up met een waarschuwing over SSL

    Op moment dat u een melding ontvangt, of u het certificaat “owa.werkonline.nu” wilt accepteren, heeft u nog SSL aan staan op uw apparaat.
    U zal dan via uw account instellingen de connectie via SSL moeten uitschakelen of selecteer “geen” versleutelde verbinding.

    De omschrijving op mijn factuur is anders

    Op de factuur zal de omschrijving voor de e-mailaccounts anders zijn dan voorheen. De omschrijving bevat nu de omschrijving ‘x popboxen [e-mail] bij registratie [domeinnaam], contractnummer: [contractnummer]’.

    Ik kan niet in https://portal.nxs.nl komen, wat nu?

    Onlangs bent u geïnformeerd over de migratie van producten en diensten van het Nxs platform naar de omgeving van Internedservices. De meeste diensten zijn volledig overgezet naar de omgeving van Internedservices. Indien https://portal.nxs.nl/ is afgesloten voor uw inloggegevens, betekent dit dat uw diensten vanaf nu te beheren zijn via https://mijn.is.nl/ Lukt het u niet om hier in te loggen (uw inlognaam is admin@klantnummer) of weet u niet welke gegevens u moet gebruiken, neemt u dan contact op met sales@internedservices.nl of bel 088-4803000.

    Hoe stel ik een catchall-e-mailadres in?

    De nieuwe e-mailomgeving heeft een andere opzet dan het platform waar uw e-mailaccounts op actief waren. Het is daarom niet meer mogelijk om catchall e-mailadressen aan te maken op deze omgeving. Catchall e-mailadressen zijn erg gevoelig voor ontvangst van spam.

    Voor uw bestaande catchall-adressen kunt u vanaf nu forwards gebruiken. Onderzoek toont aan dat dit de 10 meestvoorkomende e-mailadressen zijn:

    info@
    postmaster@
    webmaster@
    admin@
    administratie@
    support@
    contact@
    penningmeester@
    mail@
    noreply@
    no-reply@

    U kunt in mijn.is.nl extra aliassen aanmaken.

    Hoe maak ik een alias aan?

    Wanneer u de mail van meerdere e-mailadressen wilt ontvangen op één mailbox, dan kunt u aliassen toevoegen. Let op: een alias kan alleen gekoppeld worden aan één specifieke mailbox. U kunt aliassen toevoegen in Mijn.is.nl. Om aliassen toe te voegen aan uw mailaccount gaat u naar: Producten > Domeinen & Webhosting > [Uw Domein]. Vervolgens klikt u op E-mail. Vervolgens klikt u op het potlood-en-papier icoon achter het e-mailadres. Door te klikken op het potlood-en-papier icoon achter Aliassen kunt u aliassen voor de mailbox opgeven. U kunt de aliassen bevestigen met het plus-icoon en daarna de toegevoegde aliassen opslaan.

    Hoe stel ik e-mailforwards in?

    Forwards kunt u gebruiken om mail die u ontvangt ook door te sturen naar een ander e-mailadres.
    U kunt forwards toevoegen in Mijn.is.nl. U gaat dan naar: Producten > domeinen & webhosting > [Uw domeinnaam van uw e-mailadres.] Vervolgens kiest u E-mail. U klikt dan op het potlood-en-papier icoon achter het e-mailadres.

    Door te klikken op het potlood-en-papier icoon achter Forwards kunt u forwards voor de mailbox opgeven. Daarbij kunt u aangeven of de mail ook op de server moet achterblijven, of alleen moet worden doorgestuurd. U kunt de forwards bevestigen met het plus-icoon en daarna de toegevoegde forwards opslaan.

  • Aanpassingen in uw e-mailprogramma. Gebruikt u:

    IMAP-server: owa.werkonline.nu (poort 143, SSL uit)
    POP-server: pop.werkonline.nu (poort 110, SSL uit)
    SMTP-server: smtp.werkonline.nu (poort 587, SSL uit)

    Toevoegingen in de DNS van uw domeinnaam:

    Autodiscover service: autodiscover.werkonline.nu
    SPF record: LET OP: indien u een SPF heeft gedefinieerd kunt u die verwijzen naar “v=spf1 include:spfinclude.werkonline.nu ~all”

    In uw mijn.is.nl omgeving kunt u de DNS van uw domeinnaam aanpassen. Lees ook de FAQ over DNS gegevens aanpassen, wijzigen of verwijderen voor uitgebreide instructies.

    Contact opnemen

    Mocht u als gebruiker na het lezen van deze antwoorden toch nog vragen hebben, neemt u dan contact op met uw beheerder. Conform onze veiligheidsvoorschriften kunnen we alleen rechtstreekse ondersteuning bieden aan officieel geautoriseerde contactpersonen die staan opgenomen in onze administratie. Doorgaans is dat uw beheerder. Als u niet geregistreerd staat, zult u naar uw beheerder worden doorverwezen; hij zal u in de meeste gevallen direct verder kunnen helpen. Uiteraard kunnen geautoriseerde contactpersonen via de bekende kanalen contact opnemen met Internedservices als aanvullende ondersteuning nodig is.